identyfikacja wizualna system

Istota dobrych systemów identyfikacji wizualnej

Dobry system identyfikacji wizualnej polega ujednoliceniu działań służących rozpoznawalności podmiotu na rynku lokalnym, krajowym lub/i międzynarodowym, a także na ułatwieniu korzystania z pomieszczeń w budynkach firmowych przez pracowników i klientów/petentów.

Doświadczenia zarówno polskie, jak i innych krajów pokazują, że dobrze dopasowany system związany z identyfikacją wizualną danej marki, a nawet instytucji warto zastosować w każdym rodzaju podmiotu, bez względu na wielkość, czy rodzaj prowadzonej działalności.

Istotą powodzenia tego typu działań marketingowych jest powierzenie tworzenia spójnego systemu specjalistom, którzy na bieżąco śledzą aktualne trendy i potrafią je skutecznie zastosować na różnych płaszczyznach ku większej pozytywnej rozpoznawalności firm, instytucji, kampanii, produktów i usług. Wszystkie one powinny ze sobą współgrać, dopełniać się i być łatwo pozytywnie kojarzone przez odbiorców.

Co składa się na profesjonalną systemową identyfikację wizualną?

Profesjonalne systemy rozpoznawania wizerunku danej firmy mogą zawierać w sobie wiele elementów. Najważniejszymi są te uzupełniające inne formy reklamy, a mianowicie:

  • Oznakowanie podstawowe w formie tablic głównych,
  • Oznakowanie miejsc (przykładowo korytarzy) w formie tablic podwieszanych,
  • Oznakowanie drzwi o funkcji informacyjnej i uzupełniającej w formie tablic przykładowo z plexi,
  • Oznakowanie pomieszczeń gospodarczych, toalet, czy wind w postaci ogólnie rozpoznawalnych w świecie piktogramów.

Powinien to być całościowy, kompleksowy zestaw działań służących rozwojowi podmiotu oraz jego pozytywnej rozpoznawalności wśród klientów, ale także pracowników i kontrahentów.

Aby działania służące celom charakterystycznym dla systemów identyfikacji wizualnej przyniosły pożądany efekt, powinny być spisane w specjalnym katalogu, który w miarę czasu i potrzeb posłuży do budowania wizerunku na coraz to nowych płaszczyznach.

Jeśli zajdzie potrzeba nowych działań marketingowych, wtedy wystarczy uzupełnić strategię o nową formę na ugruntowanym już fundamencie związanym przykładowo z logo firmowym, czy zastosowaną kolorystyką. To da gwarancję spójności i szybszego osiągnięcia zamierzonych celów.

Twój system identyfikacji wizualnej z Plakart

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja marka będzie odpowiednio rozpoznawalna i odbierana na rynku, skorzystaj z propozycji Plakart. Skontaktuj się z nami, przedstaw swoje sugestie, a nasi specjaliści zadbają o całokształt dalszych działań i poprowadzą Twój podmiot przez proces tworzenia spójnego systemu, dzięki któremu odniesiesz upragniony sukces marketingowy i spełnisz marzenia o rozpoznawalności działań na rynku.

Przygotujemy Ci spójny pakiet elementów, który zależnie od etapu rozwoju podmiotu pozwoli Ci dobrze wystartować na rynku, lub strategicznie umocnić pozycję w branży.

W jednym i drugim wypadku nie będziesz martwić się o to, czy i jak odbierają Cię klienci. Zyskasz pewność, że od strony reklamy jesteś w naprawdę dobrych rękach.

Kreując system identyfikacji wizualnej Twojej firmy, obok najnowszych trendów, weźmiemy pod uwagę między innymi:

  • Twoje oczekiwania,
  • Potrzeby Twojej grupy docelowej,
  • Elastyczną formę przekazu wartości Twojego produktu/usługi,
  • Środek przekazu adekwatny do wymagań grupy docelowej i podmiotu.

Poniżej możesz zobaczyć próbki naszej pracy dla warszawskich klientów, których serdecznie pozdrawiamy!

element systemu identyfikacji wizualnejczęść suystemu idetyfikacji wizualnej

Zadzwoń lub napisz, a przedstawimy Ci naszą wizję Twojego sukcesu, w razie potrzeby pomagając dopasować odpowiedni rodzaj systemu związanego z identyfikacją wizualną do Twoich aktualnych potrzeb i możliwości.

Przeczytaj także