litera 3D

Litery przestrzenne – rodzaje i zastosowanie w branży reklamowej

Jako przedsiębiorca z pewnością robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby dotrzeć z oferowanymi usługami i produktami do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Jedną z bardziej popularnych konstrukcji reklamowych są litery przestrzenne. Czy warto postawić na to rozwiązanie i jakimi kryteriami należy kierować się przy jego wdrażaniu?

Definicja konstrukcji

Litery przestrzenne to atrakcyjna i skuteczna forma reklamy dla każdego rodzaju firm. Dzięki swojej nietypowej konstrukcji z wyjątkową łatwością zwracają one uwagę ludzi. Aby zwiększyć efektywność oraz łatwość implementacji tego środka reklamowego, w procesie produkcji stosuje się różne materiały oraz rozwiązania techniczne. Litery wykonuje się z folii aluminiowej, blachy, plexi, PCV, MDF, styroduru, dibondu oraz kilku innych materiałów. Dodatkowo, z reguły wyposaża się je w systemy podświetlające.

Najczęściej występujące rodzaje

Ze względu na zastosowane rozwiązania konstrukcyjne, można wyróżnić kilka rodzajów liter przestrzennych:

  • Produkcja liter z efektem „HALO”Podświetlane od tyłu. Podświetlenie napisu od tyłu nie przyczynia się w znaczącym stopniu do zwiększenia widoczności reklamy, niemniej potrafi dodać jej niepowtarzalnego stylu. Światło emitowane jest z reguły z diod LED lub rurek neonowych, znajdujących się na ścianie za literami, rozjaśniając ich tylną powierzchnię;
  • Świecenie od tyłu. Czym technika ta różni się od opisanej powyżej? W tym wypadku wewnątrz każdej litery znajdują się diody LED lub rurki neonowe, które świecą za napisem, podkreślając tym samym jego kontury. Dzięki zachowaniu kilkucentymetrowej przerwy między ścianą a reklamą, światło rozprasza się tworząc klimatyczną poświatę;
  • Podświetlenie od przodu. W tym wypadku front napisu wyposażony jest w diody LED lub rurki neonowe. Dzięki temu litery świecą prosto przed siebie mocno zwracając uwagę obserwatorów;
  • Tradycyjne. Zalicza się do nich zwykłe litery przestrzenne niewyposażone w system podświetlenia. Z reguły wykonuje je się ze styroduru. Rozwiązanie to ze względu na wciąż słabnącą skuteczność powoli odchodzi w zapomnienie.

Litery przestrzenne – gdzie znajdują zastosowanie?

Litery przestrzenne to forma reklamy, która sprawdza się zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Używa się ich w następujących odsłonach:

  • napisy na zewnętrznych ścianach budynku,
  • konstrukcje literowe wolnostojące,
  • napisy na ścianach wewnętrznych (głównie biur oraz pomieszczeń handlowych).

Liter przestrzennych możesz używać więc wszędzie, gdzie tylko zechcesz w kontekście rozwoju firmy. Zanim jednak skorzystasz z tego nietypowego środka reklamy, poczyń konkretne plany techniczne. Zastanów się nad tym, w jakim miejscu oraz na jakiej wysokości chcesz umieścić litery. Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i montażem z pewnością udzieli Ci w tej kwestii wartościowych rad, jednak wówczas może być już za późno. Warto określić lokalizację napisu jeszcze przed jego produkcją oraz założeniem na miejscu. Poza tym nie zaleca się jego montażu w pojedynkę.

Jeśli chcesz zainwestować w środek reklamowy, jakim są litery przestrzenne, dobrze zastanów się nad tym, który ich rodzaj przyniesie Ci największe korzyści. Z rozwagą zdecyduj, gdzie chcesz umieścić napis, tak aby przykuwał on uwagę potencjalnych klientów przyczyniając się do wzrostu obrotów firmy.