Skuteczna reklama ma na celu nie tyle przekazanie odbiorcy wartościowej informacji, co zwrócenie jego uwagi. Z zadania tego świetnie wywiązują się litery podświetlane. Ten skuteczny nośnik reklamowy stosowany jest już od wielu lat, jednak obecnie przeżywa swoją drugą młodość. Być może i Ty zastanawiasz się nad użyciem podświetlanych napisów w kampanii promocyjnej swojej firmy. Czy to rozwiązanie ma sens? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule.
Litery podświetlane – czym są?
Litery podświetlane to rodzaj reklamy przestrzennej oświetlanej od wewnątrz. Stanowi ona wyjątkowo eleganckie i gustowne rozwiązanie, które skutecznie przykuwa wzrok potencjalnych klientów.
Napisy podświetlane zbudowane są z następujących elementów:
- Czoło. Jest to część każdej z liter znajdująca się od strony obserwatora. Z reguły wykonuje się ją z plexi mlecznej lub barwnej. Czasami, aby dodać napisowi nietypowego koloru, czoło pokrywa się folią translucentną.
- Boki. Wykonuje się je z PCV lub materiałów o podobnych właściwościach. Z reguły nie przepuszczają one światła, jednak element ten może zostać zaprojektowany zgodnie z upodobaniami klienta.
- Plecy. Jest to niewidoczny, aczkolwiek bardzo ważny element całej konstrukcji. Plecy muszą być bardzo wytrzymałe, aby utrzymać napis. Z reguły są grube na około centymetr i wykonane z PCV.
- System oświetlenia. Każda firma zajmująca się produkcją liter podświetlanych ma swoje upodobania w tym względzie, lecz z reguły używa się diod LED lub rurek neonowych.
Ekskluzywna alternatywa
Do liter podświetlanych zalicza się także napisy neonowe. Ich wykonanie, montaż oraz utrzymanie jest zdecydowanie droższe niż w przypadku zwykłych napisów z oświetleniem, jednak efekt końcowy potrafi wynagrodzić wszystkie trudności. Ludzie uwielbiają patrzeć na napisy neonowe, gdyż świetnie wyglądają, a także budzą pozytywne skojarzenia. Większości osób przywodzą one na myśl idylliczne sceny rodem z amerykańskich filmów. Wszystko, co obce i nietutejsze, wzbudza w odbiorcy nowe emocje, a to z kolei przyczynia się do wzrostu skuteczności reklamy.
Dlaczego warto?
Litery podświetlane są coraz częściej stosowanym nośnikiem reklamowym. Czy i Ty zastanawiasz się nad ich użyciem w swojej kampanii reklamowej? Jeśli tak, przyjrzyj się kilku korzyściom płynącym z zastosowania tego rozwiązania:
- Będziesz widoczny. Tak jak zaznaczono na wstępie niniejszego artykułu, najważniejszym zadaniem dobrej reklamy jest przykucie uwagi potencjalnego klienta. Niestety, polskie ulice są już przepełnione banerami, bilbordami oraz innymi tego typu nośnikami informacji. Stosując litery podświetlane możesz wyróżnić się z tłumu i to nie tylko w ciągu dnia, lecz także w nocy.
- Pozostawisz dobre wrażenie. Dobrze wykonany napis podświetlany cieszy oko. Dopracowana reklama lub logo firmy jest niemym świadectwem jakości oferowanych przez nią produktów lub usług.
- Zaistniejesz w świadomości klienta. Wiele reklam lub napisów na stałe wpisało się w krajobraz danego miejsca. Świetnym przykładem jest logo „Watchtower” górujące nad ulicami nowojorskiego Brooklynu lub kolorowe bilbordy okalające z każdej strony Times Square. Dzięki zamontowaniu w widocznym miejscu podświetlanego napisu reklamującego Twoją firmę, na stałe wpiszesz się do lokalnego krajobrazu.
Dzięki temu tysiące ludzi każdego dnia ulega podprogowemu przyswajaniu informacji.
Litery podświetlane to jeden z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszych sposobów na promocję firmy. Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z reklamą, drukiem wielkoformatowym lub systemami identyfikacji wizualnej, serdecznie zapraszamy do pozostałych tekstów dostępnych na naszym blogu.