Jako przedsiębiorca z pewnością robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby dotrzeć z oferowanymi usługami i produktami do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Jedną z bardziej popularnych konstrukcji reklamowych są litery przestrzenne. Czy warto postawić na to rozwiązanie i jakimi kryteriami należy kierować się przy jego wdrażaniu?
Definicja konstrukcji
Litery przestrzenne to atrakcyjna i skuteczna forma reklamy dla każdego rodzaju firm. Dzięki swojej nietypowej konstrukcji z wyjątkową łatwością zwracają one uwagę ludzi. Aby zwiększyć efektywność oraz łatwość implementacji tego środka reklamowego, w procesie produkcji stosuje się różne materiały oraz rozwiązania techniczne. Litery wykonuje się z folii aluminiowej, blachy, plexi, PCV, MDF, styroduru, dibondu oraz kilku innych materiałów. Dodatkowo, z reguły wyposaża się je w systemy podświetlające.
Najczęściej występujące rodzaje
Ze względu na zastosowane rozwiązania konstrukcyjne, można wyróżnić kilka rodzajów liter przestrzennych:
- Podświetlane od tyłu. Podświetlenie napisu od tyłu nie przyczynia się w znaczącym stopniu do zwiększenia widoczności reklamy, niemniej potrafi dodać jej niepowtarzalnego stylu. Światło emitowane jest z reguły z diod LED lub rurek neonowych, znajdujących się na ścianie za literami, rozjaśniając ich tylną powierzchnię;
- Świecenie od tyłu. Czym technika ta różni się od opisanej powyżej? W tym wypadku wewnątrz każdej litery znajdują się diody LED lub rurki neonowe, które świecą za napisem, podkreślając tym samym jego kontury. Dzięki zachowaniu kilkucentymetrowej przerwy między ścianą a reklamą, światło rozprasza się tworząc klimatyczną poświatę;
- Podświetlenie od przodu. W tym wypadku front napisu wyposażony jest w diody LED lub rurki neonowe. Dzięki temu litery świecą prosto przed siebie mocno zwracając uwagę obserwatorów;
- Tradycyjne. Zalicza się do nich zwykłe litery przestrzenne niewyposażone w system podświetlenia. Z reguły wykonuje je się ze styroduru. Rozwiązanie to ze względu na wciąż słabnącą skuteczność powoli odchodzi w zapomnienie.
Litery przestrzenne – gdzie znajdują zastosowanie?
Litery przestrzenne to forma reklamy, która sprawdza się zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Używa się ich w następujących odsłonach:
- napisy na zewnętrznych ścianach budynku,
- konstrukcje literowe wolnostojące,
- napisy na ścianach wewnętrznych (głównie biur oraz pomieszczeń handlowych).
Liter przestrzennych możesz używać więc wszędzie, gdzie tylko zechcesz w kontekście rozwoju firmy. Zanim jednak skorzystasz z tego nietypowego środka reklamy, poczyń konkretne plany techniczne. Zastanów się nad tym, w jakim miejscu oraz na jakiej wysokości chcesz umieścić litery. Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i montażem z pewnością udzieli Ci w tej kwestii wartościowych rad, jednak wówczas może być już za późno. Warto określić lokalizację napisu jeszcze przed jego produkcją oraz założeniem na miejscu. Poza tym nie zaleca się jego montażu w pojedynkę.
Jeśli chcesz zainwestować w środek reklamowy, jakim są litery przestrzenne, dobrze zastanów się nad tym, który ich rodzaj przyniesie Ci największe korzyści. Z rozwagą zdecyduj, gdzie chcesz umieścić napis, tak aby przykuwał on uwagę potencjalnych klientów przyczyniając się do wzrostu obrotów firmy.