Od kilkudziesięciu lat przestrzeń publiczna jest sukcesywnie zalewana różnymi formami reklamy. W obieg wchodzą coraz to nowsze środki promocji, które w wielu przypadkach wykorzystują zdobycze nowożytnej techniki. Bardzo często okazuje się jednak, że tradycyjne rozwiązania działają najskuteczniej. Jednym z nich są tablice reklamowe, które dla wielu przedsiębiorców stanowią podstawowy element kampanii promocyjnej. Czy tak prozaiczne metody są w tych czasach warte inwestycji?
Zalety rozwiązania
Użycie tablic reklamowych ma wiele zalet. Główną z nich jest stosunkowo niska cena. Co prawda zleceniodawca musi ponieść koszty związane z produkcją baneru, jego montażem oraz wynajmem miejsca pod tego typu konstrukcję reklamową. Na szczęście dzięki mądremu doborowi lokalizacji tablicy, koszty inwestycji zwracają się z nawiązką.
Poza tym, tego typu nośniki reklamowe mogą być używane wielokrotnie. Demontuje się je stosunkowo łatwo, dzięki czemu bez większych problemów można zmienić umiejscowienie reklamy. Na koniec należy wspomnieć o najważniejszym – banery skutecznie przyciągają wzrok klientów, co stanowi główną zaletę tego nośnika.
Jak zwrócić na siebie uwagę?
Tablica reklamowa promująca usługi lub produkty firmy to świetne rozwiązanie pozwalające dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Co jednak możesz zrobić, aby pieniądze zainwestowane w kampanię promocyjną nie zostały stracone? Mówiąc krótko – spraw, by to Twoja reklama wyróżniła się na tle innych.
Aby tablica reklamowa przykuwała wzrok, należy dobrze przemyśleć jej zawartości już na początkowym etapie projektu. Dobrze, gdy baner zawiera logo firmy, jej nazwę oraz chwytliwy slogan, który trafnie i zwięźle objaśni charakter Twoich usług lub produktów.
Poza tym, warto pomyśleć o podświetleniu. Dzięki temu reklama będzie przykuwała wzrok nie tylko w dzień, lecz także w nocy. Rozwiązanie tego typu również pozytywnie wpłynie na poziom prestiżu oraz rozpoznawalności firmy. Zanim jednak zdecydujesz się na podświetlaną tablicę reklamową, dowiedz się, czy prawo pozwala na postawienie takiej konstrukcji w wybranej przez Ciebie lokalizacji.
Rodzaje tablic reklamowych
Wyróżnia się kilka rodzajów tablic reklamowych. Z reguły stosuje się podział na poniższe grupy:
- tablice podświetlane,
- tablice niepodświetlane.
- tablice stałe,
- tablice mobilne,
- tablice dwustronne,
- tablice jednostronne.
To, który z powyższych typów wybierzesz, nie ma większego znaczenia. Ważne, aby zastosowany przez Ciebie nośnik został zaimplementowany w zgodzie z prawem oraz by skutecznie zwracał uwagę odbiorców.
Decydując się na reklamę swojej firmy pod postacią tablicy reklamowej, weź pod uwagę następujące wskazówki:
- Stwórz swoją reklamę we współpracy z doświadczoną i profesjonalną agencją.
- Dokładnie przygotujcie cały projekt oraz jasno określ cele kampanii promocyjnej.
- Zastosuj chwytliwe środki przekazu.
- Nie ograniczaj się jedynie do baneru reklamowego.
- Wybierz odpowiednią lokalizację.
- Zacznij odważnie wdrażać plany w życie.
Pamiętaj, że odwrócenie skutków nieudanej kampanii oraz odzyskanie zainwestowanych w nią środków jest praktycznie niemożliwe. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie szczegóły związane z Twoją tablicą reklamową zostały ustalone już w fazie projektu.