Efektywne prosperowanie przedsiębiorstwa w dużej mierze uzależnione jest od skutecznej reklamy. Dzięki przemyślanej promocji można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć obroty i dochody. W celu popularyzacji swoich produktów lub usług, wiele firm używa kasetonów reklamowych.
Czym są kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe mogą występować w różnych formach. Trzymając się jednak ogólnej definicji, można określić je jako jednostronne lub dwustronne tablice, przedstawiające konkretny tekst lub obraz. Z reguły zawierają one jedynie nazwę oraz logo firmy. Konstrukcje reklamowe przedstawiające większą ilość informacji – zyskują już miano banerów.
Istnieje wiele rodzajów kasetonów. Niektóre wyposaża się w system sztucznego oświetlenia, podczas gdy inne są go pozbawione. Dodatkowo, mogą one różnić się materiałem, z jakiego zostały wykonane. Do ich produkcji najczęściej jednak wykorzystuje się dibond, metal oraz pleksi.
Kasetony o wielu wymiarach
Kasetony reklamowe możemy podzielić na wiele rodzajów. Najczęściej używana klasyfikacja wyróżnia:
- Kasetony jednostronne. W tym wypadku wydruk znajduje się tylko z jednej strony. Taki kaseton może zostać przytwierdzony równolegle do ściany, lub pod kątem prostym do niej;
- Kasetony dwustronne. Ten typ nośnika reklamowego zawiera nadruk po obu stronach. Kasetony dwustronne montuje się na haczykach, wysięgnikach lub specjalnych wieszakach. Bardzo często używa się ich na zewnątrz budynków. Świetnie prezentują się nad wejściem do siedziby lub punktu usługowego firmy.
Ze względu na rodzaj oświetlenia, wyróżnia się:
- Kasetony niepodświetlane (zwykłe). To najtańszy i najpopularniejszy rodzaj kasetonów. Wart pamiętać, że nie tylko nie są one widoczne w nocy, lecz także w ciągu dnia przykuwają znacznie mniejszą uwagę przechodniów, niż siostrzany typ;
- Kasetony podświetlane. Są one wyposażone w system sztucznego podświetlania, który czyni reklamę widoczną nawet w nocy.
Z kolei ze względu na miejsce montażu, wyróżnia się:
- Kasetony wewnętrzne. Jak sama nazwa wskazuje, montuje się je wewnątrz budynków. Często używane są w celach informacyjnych, jednak nie jest to regułą;
- Kasetony zewnętrzne. Ten typ obejmuje wszystkie kasetony, montowane poza wnętrzami budynków, czyli na zewnątrz.
Najczęściej wykorzystywane materiały
W produkcji kasetonów reklamowych używa się różnych materiałów. Najczęściej są to wymienione wcześniej dibond, metal oraz pleksi. Jednak w przypadku kasetonów podświetlanych, kwestią znacznie ważniejszą od doboru materiału zewnętrznego jest znalezienie odpowiedniego oświetlenia. Doświadczenie pokazuje, że najlepiej sprawdzają się hermetyczne systemy LED.
Produkty tego typu są bezustannie udoskonalane, dzięki czemu można nabyć je w wersjach energooszczędnych i odpornych na czynniki zewnętrzne. Co więcej, przed zamontowaniem kasetonu należy zapewnić mu dopływ prądu. W tym celu stosuje się zasilacze podpinane do sieci elektrycznej. Powinny one spełniać wszelkie normy bezpieczeństwa oraz być wyposażone w niezbędne zabezpieczenia zwarciowe, nadnapięciowe i przeciążeniowe.
Kasetony reklamowe to jedne z najbardziej popularnych form identyfikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Jeśli jesteś zainteresowany innymi nowoczesnymi formami – zapraszamy do lektury pozostałych artykułów na naszym blogu. Z pewnością znajdziesz tam coś dla siebie!